5 סימנים המעידים על בררנות יתר בבחירת נכס לקניה המעכבים רכישה
top of page

5 סימנים המעידים על בררנות יתר בבחירת נכס לקניה המעכבים רכישה


לקוחות פוטנציאליים מתקשים במציאת נכס לקניה עקב רשימת משאלות וקריטריונים קשיחה ובלתי מתפשרת.

ראוי שלקוחות קונים יבינו שיש צורך לשקול הגמשה בציפיותיהם בכל נקודת מחיר נתון. נכס שלא נבנה ע"י הלקוח הקונה, לעיתים רחוקות יענה על ההגדרה של נכס מושלם.

במידה ואתם מחפשים אחר נכס חלומותיכם יותר משנה, וטרם מצאתם אותו, מן הראוי לשוב ולבחון את ציפיותיכם/משאלותיכם.

האם הינכם בררנים יתר על המידה?

ניתן לדמות קניית נכס למערכת יחסים מחייבת. זה לגיטימי לגמרי להחזיק ברשימת משאלות, הרי במקום הזה אתם מכוונים לבלות את חייכם, יחד עם זאת, מכיון שהנכס אינו פרי תכנונכם, יש ליצור רשימת העדפות: מה בעל חשיבות עליונה? על מה ניתן לוותר? אלו שינויים/שיפוצים יהיו זולים או יקרים?

ניתן היום להעזר באדריכלים המסוגלים ליצור הדמיות מיידיות. יש פרטים עליהם לקוחות שמים את הדעת, כמו שטיחים בלויים, כאשר אלה מתבטלים במשמעותם לעומת תקינות ועמידות המבנה, כשבמידה ולוקה, ההשקעה הרבה יותר רצינית.

על הלקוחות לבחון דברים מעבר לקוסמטיקה החיצונית, ולא לתת לפרמטרים כאלה להיות גורם לפסילת נכס.

ההשקעה ברכישת נכס היא במבנה. לא בקוסמטיקה ובפרמטרים שהחלפתם אינה גוררת שינויים במבנה. החשיבות העליונה היא הסטרוקטורה, מערכות החימום/קירור, חשמל ואינסטלציה.

על הלקוחות ליצור סדר עדיפויות כשהחשיבות העליונה לגורמים ההכרחיים להתנהלות היומיומית בביתם החדש, מיקום הנכס, איכויות הבניה, כשבהמשך הרשימה יופיעו אלמנטים ברי החלפה כשטיחים, ארונות מטבח, כלים סניטריים.

לאחר חשיפה לנכסים רבים שאינם עומדים בקנה המידה המבוקש, הלקוח, במידה ואכן בשל ורציני לקניית נכס, יתאים את ציפיותיו למה שקיים באזור בו הוא מחפש, בסדר גודל התקציב שבידו.

הנה 5 סימנים המעידים על בררנות יתר:

  1. ראיתם עשרות בתים, ואף אחד מהם לא מצא חן בעיניכם. הכל אוהבים בתים מדוגמים, אבל רק מעטים משקפים תכונה זו כשקיימת מוגבלות תקציב. חשובה התכנית של הבית, האור בבית, הנגישות.

  2. התמקדות בדברים קטנים: משטחי גרניט, מכשירי פלדת אל חלד, גופי תאורה, ברזים, צבע, שטיחים – כל אלה ניתנים להחלפה ואינם דורשים השקעה עצומה.

  3. אתם מצפים מעל ומעבר למוצע ביחס לתקציב שבידכם. במידה וזה אכן כך, יש לשקול קניה גם באזורים אחרים, פחות יקרים, או שתוכלו להגדיל את התקציב שהקציתם לרכישת נכס.

  4. אתם מחפשים נכס שאינו אופייני באיכויותיו לאזור הספציפי בו אתם מחפשים, למשל בתי עץ באיזור של וילות.

  5. יש לכם רשימת משאלות שאף פעם לא תוכל להתמלא באף נכס אותו תבקרו. אז יש לשקול קניית מגרש ובניית בית לפי צרכיכם וחלומותיכם.

Anat Harran Luxury Real Estate consultants & brokerage 0526595535 בתים בסביון: מכירה/השכרה/מגרשים

bottom of page