כיצד לדאוג לחיסכון באנרגיה בביתכם במיוחד בתקופת הסתו/חורף
top of page

כיצד לדאוג לחיסכון באנרגיה בביתכם במיוחד בתקופת הסתו/חורף


האם דעתכם נתונה להבטיח חיסכון באנרגיה ואף לחסוך כסף? להפחית הוצאות תפעול?

אחרי ההוצאות המהותיות של משכנתה/שכירות/ מוצרי מכולת עומדות הוצאות תפעוליות של הבית: קרי, חימום/קירור.

להלן כמה טיפים לחיסכון באנרגיה:

  1. ניצול אנרגיית השמש – הן בתקופות של קור, והן בתקופות חמות. כדי להפחית את החום בבית, יש להקפיד על הצללת חדרים/חללים בבית, אם ע"י תריסים/צלונים/וילונות. ההיפך הוא בתקופת הסתו/חורף, בהם יש לאפשר לקרני השמש להאיר ולחמם את הבית באופן טבעי. במידה וישנם עצים המונעים כניסת קרני שמש לבית, יש להקפיד על גיזום הענפים החוסמים את קרני האור. כמו כן, עם רדת החשיכה, בתקופות קרירות, יש להגיף תריסים, ולסגור וילונות, כדי לאפשר שימור החמימות שנוצרה מהשמש.

  2. בידוד אולטימטיבי – במידה וחשבונות החשמל שלכם גבוהים, הסיבה העיקרית הינה בידוד לוקה. טרם הסתו, יש לערוך בדיקה מקיפה של הבידוד החל מעליית הגג, קירות ומרתפים. יש לוודא שגם הפתח לעליית הגג בעל בידוד אופטימלי, כך שחום/קור לא יעברו בעדו.

  3. שימו לב לדלתות וחלונות – איטמו סדקים מסביבם והבטיחו סגירה הרמטית כדי למנוע חדירת רוח ובהתאמה בריחת חום/קור החוצה. כמו כן, בידקו סדקים סביב כל נקודות החשמל.

  4. רכישת מוצרי חשמל חסכוניים (ירוקים) – מוצרי חשמל חכמים המיוצרים מתוך מגמת חיסכון באנרגיה. יתכן שעלותם גבוהה יותר, אולם זו השקעה מועילה לטווח הרחוק ובעלת ערך מוסף מבחינת איכות הסביבה. בנוסף יש לתת את הדעת שלא להפעיל מדיח כלים אם אינו מלא, מייבש כביסה המשלב סוגי בדים שונים הכרוכים בזמן ייבוש ארוך יותר. שימו לב לטמפ' בה אתם בוחרים כאשר מפעילים את המכשירים. טמפ' גבוהה יותר גוררת בהתאמה, צריכת חשמל גבוהה יותר. אין צורך להשאיר מחשבים ביתיים דולקים לאורך כל שעות היממה, גם בכך, בדברים הקטנים, תפחיתו את צריכת החשמל והעלויות הכרוכות בו.

  5. שימוש בטרמוסטטים אותם ניתן לתכנת הינו אלמנט נוסף המאפשר חיסכון באנרגיה של עד 10% ויותר בחימום ובקירור.

  6. בדיקת חורים/סדקים במעטפת החיצונית של הבית. מקומות בהם מחוברים צינורות גז, כבלים של חשמל הם מקור כניסת ויציאת אויר חם/קר, אם מסביב להם אין אטימה מוחלטת. בל נשכח שחורים וסדקים כאלה עלולים להוות פירצה לחיות ומזיקים למיניהם.

  7. ביגוד מחמם / שטיחים ושטיחונים – לבוש מתאים יכול לחסוך בהוצאות חימום. שטיחים ושטיחונים יוצרים בידוד מפני רצפה קרה.

  8. פתחי איוורור – הקפידו שפתחי האיוורור: חימום וקירור אינם חסומים ע"י ריהוט או וילונות, המונעים זרימה חופשית של אויר. הקפידו על תנורים נקיים מפיח, על פילטרים וונטות נקיות, עי"כ תחסכו בחשמל.

  9. נורות לד – שימוש בהן מהווה עוד אמצעי חיסכון בחשמל.

  10. אח – במידה ויש בביתכם אח שאינו בשימוש, איטמו את הארובה, שכן דרכה יוצא ונכנס אויר מהחוץ.

Anat Harran Luxury Real Estate consultants & brokerage 0526595535 בתים בסביון: מכירה/השכרה/מגרשים

bottom of page