מכירת בית בעקבות גירושין
top of page

מכירת בית בעקבות גירושין


גירושין הינו מצב לא פשוט. כאשר עולה גם צורך במכירת נכס משותף, מתווסף אלמנט סטרס נוסף.

עבור רב האנשים, ביתם מהווה ההשקעה הגדולה ביותר, שלא לדבר על האספקט והערך הרגשי הקשור בבית. מכירת הבית וחלוקת הרכוש מובילה להתחלה חדשה עבור שני בני הזוג.

ראשית יש לשלם את שארית המשכנתא אם נותרה.

יתכן מצב בו רק אחד מבני הזוג עובד ומפרנס. כאן עלול להיות מצב של "בעל המאה הוא בעל הדעה", שיוסיף מתחים לענין המכירה. להלן מספר עצות לתהליך זורם ופשוט במידת הניתן:

גישה עסקית מול גישה רגשית – כמובן שכרוכות אמוציות בתהליך פירוק המשפחה ומכירת הבית, העוגן שלכם. כדי להבטיח תהליך פשוט, אמצו גישה עסקית לתהליך עצמו. נסו לזרז את המכירה ע"י שיעורי בית מקדימים. העריכו וניקבו מחיר ריאלי לביתכם, ובכך התהליך יזורז. נסו לנטרל כעסים וצער, כדי שלא תחליטו החלטות ממקומות רגשיים. נסו להשאר מפוקסים במטרה.

גבשו הבנה לגבי מצב שוק הנדל"ן במקום בו נמצא ביתכם. קביעת המחיר המבוקש עבור הבית בעל חשיבות עליונה, במיוחד אם קיים לחץ זמן. במקביל בידקו מחירי נכסים באזור אליהם אתם מיועדים לעבור, כדי להבטיח שהתקציב שיעמוד לרשותכם יאפשר קנית נכס עבורכם. מן הסתם יש להגיע להסכמה על המחיר המבוקש בין שני הצדדים. כדי לא למשוך את התהליך ולהגיע למצב של שינוי/הורדת המחיר המבוקש, עדיף להקדים ולבדוק היטב מה המחיר הראוי להצגת הנכס. אם לחץ המכירה גדול, יש לשקול לנקוב במחיר נמוך מעט, ולו כדי לסיים את הענין בזריזות יתרה.

נסו שלא לתת לתקופה המתוחה הזו להשפיע על אופן הצגה אופטימלי של הנכס. טוב ביותר לשוות לו מראה אופטימלי בעל אנרגיות מזמינות, תוך הקפדה על תחזוקה וחזות מושקעת. גם אם זה דורש אנרגיות נפשיות נוספות, ה"משחק" יזרז את התוצאה המבוקשת של המכירה. כמו כן, הקפידו על גמישות וזמינות לביקורי לקוחות פוטנציאליים.

כמובן שיש אופציה עדיפויית במידה ואחד מבני הזוג קונה את חלקו של האחר בנכס. כאן יש לקחת בחשבון יכולת כלכלית של בן הזוג הקונה להמשיך לשלם את המשכנתא באופן עצמאי, אם קיימת, וכן לאמוד למפרע את היכולת להחזיק ולתחזק את הבית לבד.

כדי לזרז את תהליך המכירה בעקבות גירושין, עדיף להעזר בשירותי יועץ נדל"ן אשר ימנף את המכירה בזכות פלטפורמות שיווקיות נרחבות יותר ואף יטול מכם את הצורך להציג בעצמכם את הבית.

Anat Harran Luxury Real Estate consultants & brokerage 0526595535 בתים בסביון: מכירה/השכרה/מגרשים

bottom of page