בוחרים בית לקניה: האם חדש? לשיפוץ?
top of page

בוחרים בית לקניה: האם חדש? לשיפוץ?


עם תחילת תהליך חיפוש אחר נכס לקניה, יש אפשרות שברגעים מסויימים תחושו שהתהליך גדול עליכם. יש הרבה החלטות, העדפות, קריטריונים שעלולים להעלות תחושה של בלבול. כדי למנוע מצב כזה, טרם התחלת החיפוש עליכם לדייק עבורכם מה הקריטריונים לחיפוש נכס ומה המטרה שלכם. יש לזהות מה הצרכים שלכם בצד הרצונות שלכם. למשל: ברגע שאתם יודעים שאתם מחפשים בית בו 3 חדרי שינה, גינה ותכניות בניה קלאסיות, בכך פסלתם נכסים אולטרא מודרניים, הייטקיים, מעוצבים יצירתית, אשר מלכתחילה אינם תואמים את ציפיותיכם. בכך תצמצמו את הקטגוריות הקיימות בשוק.

בנוסף לטווח המחיר הריאלי עבורכם, כמות החדרים, גודל הבית/חצר, הסביבה בו ממוקם הבית: בתי ספר, מרכזי קניות – עליכם להחליט האם אתם מעדיפים נכס חדש שמידת ההשקעה בהתאמתו לכם תהיה קטנה, לבין נכס שידרוש שיפוץ מהותי והתאמה מהיסוד.

קונים רבים נמשכים היום לנכסים חדשים. הסיכוי בנכסים אלה הוא למערכות תפעול חדשות ותקינות: חשמל/אינסטלציה וכד'. בבואכם לעשות השקעה מהותית כקניית נכס, הנכס החדש מעניק שקט נפשי שהכל חדש, מבריק ואינו דורש תיקונים מידיים.

קונים נמשכים לנכסים חדשים, גם היות ומשקפים טרנדים עדכניים, סגנונות הייטקיים נקיים ובעלי חללים, כמו גם מערכות טכנולוגיות חדשות ונוחות.

יחד עם זאת, עליכם לחקור כל נכס לגופו, גם אם חדש, ולבצע בדק בית כדי לבדוק שהכל תקין.

בית חדש מעניק את היכולת להכנס ולגור. המעבר כשלעצמו כורך הרבה עבודה, לחץ, בעיות שונות. בית מוכן מעניק את היתרון של קיצור תהליך הכניסה וה"התיישבות" בבית. יש גם בתים המוצעים למכירה עם הריהוט, כאשר במידה ומוצא חן בעיני הלקוח הקונה, פותר את התאמת ריהוט חדש לנכס. החיסרון במקרה זה, כמו בכל קניית בית מוכן, שאין לכם היכולת והחופש המוחלט להתאים את הנכס במדוייק לחלומותיכם.

בבתים שאינם חדשים, אלא משופצים, יתכן שטעם בעלי הנכס אינו מדייק את רצונותיכם, ואף דורש שיפור/שידרוג ושיפוץ מחודש. אם מערכות התפעול לא הוחלפו, מן הסתם יהיה צורך לדאוג לכך כדי שהנכס יתופעל בצורה אופטימלית. אם המערכות תקינות, יש לקחת בחשבון שבשלב עתידי מסויים, יהיה צורך לבדוק האם דורשות החלפה.

הידיעה שמצב הנכס אופטימלי, מאפשרת גמישות תקציבית גבוהה יותר, לכיוון נכס יקר יותר שאינו דורש השקעה נוספת.

מנגד ישנם נכסים שמצבם אינו מאפשר כניסה מיידית. אם אלה נכסים להריסה, לשיפוץ מהמסד לטפחות (השארת מעטפת) או שיפוץ רציני הדורש השקעה של זמן ומשאבים כספיים.

השאלות שעליכם לשאול את עצמכם הן:

כמה עבודה/השקעה תידרש ליצור עבורכם את הנכס שאתם מבקשים?

האם אתם מעוניינים להכנס לתהליך של הריסת קירות ושינוי פנים הנכס, או שמעוניינים ל"עדכן" את הקיים

במידה ובחרתם בנכס מסוג זה, קטגוריית החיפוש מצתמצמת. נדרשת בחיפוש אחר נכס קיים הדורש שיפוץ/שידרוג יכולת מעוף וראיה דמיונית של הנכס אליו אתם שואפים. כאן אתם יכולים להעזר ביועץ נדל"ן מקצועי, שיוכל לעזור לכם להבין איך ניתן להתאים את הנכס לרצונותיכם/צרכיכם. להפוך ממצב נתון, למצב מבוקש. כמובן שבשלב הבא, יש להביא קבלן/ארכיטקט/מעצב פנים (תלוי מידת השיפוץ/שדרוג), שיוכל לתת לכם תמונה מדוייקת מה אפשר/ראוי לעשות, ומה מידת ההשקעה הכספית הנדרשת. יש להזמין אנשי מקצוע אלה, על מנת שתקבלו תמונת מצב מדייקת לאן תוכלו להביא את מצב הנכס אותו אתם מעוניינים לקנות.

כאשר אתם שוקלים לרכוש נכס מסוג זה, עליכם לקחת בחשבון, מעבר לעלויות, זמן שיפוץ והבטחת מקום מגורים עבורכם, עד שהעבודות יסתיימו. כמו כן, יש לקחת בחשבון ששיפוץ מאסיבי עלול לעלות על הערכות המחיר הראשונות ולהיות כרוך בהוצאות גבוהות יותר/נוספות שיתבררו במהלך התהליך.

היתרון בנכס מסוג זה הינו החופש העיצובי, כמו גם חופש הבחירה וההתאמה לטעמכם האישי.

בבואכם לבחור קטגוריית נכס מבוקש, עליכם להתחשב בתקציב, זמן, גורמים חיוניים מתבקשים וגורמים מבוקשים.

המפתח בחיפוש נכס הוא זיהוי מה צרכיכם המידיים והעתידיים, מה סגנון החיים המבוקש על ידכם. בחרו באנשי מקצוע שיוכלו להתאים מצב נתון לרצונותיכם ואף לתת אלטרנטיביות חליפיות במידה ועולה הצורך.

Anat Harran Luxury Real Estate consultants & brokerage 0526595535 בתים בסביון: מכירה/השכרה/מגרשים

bottom of page